Last week, ke BSN atas urusan membeli nombor PIN untuk permohonan IPTA lepasan SPM. Bertanya pada staff di bahagian customer service prosedur membeli PIN. Selesai mengisi form, ke mesin mengambil nombor. Di tiket, jam 3.00 petang dan tertulis 6 customer menunggu. Lihat nombor 6, memang expectation dalam 20 minit paling lama.
Jam 330, nombor belum dipanggil. Mula timbul `boring...Dalam jam 335 ptg, staff customer servis datang bertanya urusan apa. Bagitau dia, beli UPU PIN. Dia ambil form dan duit untuk direct hantar ke kaunter dalam yang mana i nampak sorang staff perempuan 40an ni (supervisor la kot) in charge di situ.
Tup tup,, by 3.42 ptg, nombor i dipanggil. Pi kaunter berkenaan bagitau form dan duit dah submit ke dalam. The staff perempuan tu told me, macam tu kena tunggu la
I mundur ke belakang,, then tak puas hati pergi jumpa dia balik. Bagitau dia, kenapa lama sangat . customer depan i 6 orang je,, then dah pass ke dalam tak buat buat pun..Dia pi la jumpa perempuan(supervisor) dalam tu.. bawa balik form dan duit. settlekan di kaunter. Selesai segalanya, i tengok jam di dinding tu 3.44 ptg.
Logik ke 44 minit menunggu kalau orang di depan 6 orang? ikut kata, yg kerja kaunter tu, hari ni ramai bukak akaun.Hmmm...apa pun reason, tak kan 44 minit weyyy...average time nak proses sorang tu cuba kira berapa lama?
Bab buka akaun baru, kalau di bank lain. tak buat di kaunter depan,,tapi ada bahagian lain yang incharge memandangkan proses agak lama, nak isi tu isi ni..cop jari..nak photocopy ni photocopy tu..
p.s Will posted later my Q ticket
Kalau sapa ada kad BSN, boleh direct ke mesin ATM untuk beli PIN UPU. My case,,dah lama tutup akaun bersama BSN
...supervisor perempuan tu pakai kain ketat ala ala yg fit dari lutut ke atas,,so nak jalan pun menganggu ..tak sesuai rasa nya orang yang kerja kena lalu lalang depan customer dan kena jalan laju laju ni pakai kain atau baju ketat ketat. lain lah umor 20 an kot... body masih cantik..complete collagen and protin energy boleh je laju laju jalan
...supervisor perempuan tu pakai kain ketat ala ala yg fit dari lutut ke atas,,so nak jalan pun menganggu ..tak sesuai rasa nya orang yang kerja kena lalu lalang depan customer dan kena jalan laju laju ni pakai kain atau baju ketat ketat. lain lah umor 20 an kot... body masih cantik..complete collagen and protin energy boleh je laju laju jalan
No comments:
Post a Comment