Tuesday, 7 March 2017

Beg REcycle Pun Nak Curi!!

Hai,

Zaman gawat - gawat ni, beg recycle pun nak dicuri. Alkisahnya, menjadi kebiasaan i bawa beg recycle bila beli groceries. Memang sangkut je beg di troli. Kalau laluan yang sukar dimasuki troli sebab ramai orang ke,,sempit ke..i akan tinggalkan aje troli di tepi laluan then i pergi ambil barang yang i nak. 

Bila turn bayar, just bagitau cashier tak nak beg plastik sebab dah ada beg. Baru i perasan beg yang tersangkut ,tiada. Kenapa i kata dicuri, sebab beratus kali bawa beg tak pernah tercicir. Luckily, dalam beg tu cuma ada beg recycle yang lain. Tak ada barang shopin yang telah berbayar.

After bayar, i pusing balik dalam supermarket JJ , check laluan laluan i kot kot ada beg ni jatuh mana mana..So, confirm tiada, just jumpa customer service staff  in case nanti ada yang' jumpa. Macam tak kisah pun riak muka staff tu..agaknya setakat recycle bad baginya. Yang i sayang tu, one of the bag tu i jahit sendiri. Dari tshirt cotton yang lama. Beg i jahit ni kuat..boleh simpan yang berat berat macam telor dua tiga pack.

So, next week pi JJ nak tanya ada ke beg i ni kat lost and found items?

No comments:

Post a Comment