Hai,
Anda ada masalah begini?
Jiran renovate rumah hingga kereta nya tidak boleh park dalam kawasan gate nye?
Jiran berbiji biji kereta,,,kereta buruk pun nak simpan ?
Jiran suka cop tanah luar untuk park kereta dia?
Jiran suka letak tong..pasu..kon..di sepanjang jalan supaya tiada orang lain bole park?
Kalau gitu, memang naya lah
Bukan sahaja perumahan bertingkat pangsa, yang duduk kawasan taman tetap sama. Pantang ada tanah kosong di hujung jalan, ada je kereta yang bercop cop, yang buruk patut masuk besi buruk di situ. Masalahnya, jika satu rumah yang muat dua kereta dalam gate, mempunyai kereta melebihi kapasiti ruang parking. Sepatutnya `melaun melaun ini cari kawasan untuk park yang tidak menganggu kejiranan. Nak sepuluh biji kereta pon boleh kalau dah kayo pandai pandai mencari tapak park. Jangan ada tanah kosong di ujung, di cop nya siap siap. Anak anak yang bekerja mampu berkereta mahal tapi tak mampu menyewa sendiri, kalau rasa level education tu bagus, kena berakal. Mak bapak anak sama perangai. Kira selamat dan senang sendiri. huuuhhh..
Pelik, yang tuo tuo sudah pencen ni,,tahap pakai sorban..porangai nyo samo jo..Patut lagi tuo lagi berakai..
No wonder, ada sahabat yang suka beli rumah kondo. Tak de isu cop cop parking. Kalau satu kondo diberi dua petak, kereta lain park di luar kondo. Nasib2 la parking tu. Kalau kondo selepas Masjid Usamah Wangsa Maju ni.. siap park di tepi jalan besar. Kena sondol, tanggung sendiri
No comments:
Post a Comment